اجرای سیاست ها و خط مشی های دانشگاه در زمینه های مربوط به امور اداری، استخدامی، رفاهی .
تعیین خط مشی و نظارت برحسن اجرای فعالیت های اداری، استخدامی،رفاهی و پشتیبانی دانشگاه و ارائه راهنمایی های لازم به اعضا و واحدها.
تهیه و تنظیم آیین نامه ها، بخشنامه ها و دستورالعمل های اداری و پشتیبانی لازم جهت ارائه به مقامات ذیربط براساس ضوابط و مصوبات دانشگاه و ابلاغ آن به کلیه واحدها .
مراقبت در اجرای مقررات انضباطی و رسیدگی به تخلفات اعضا و ارجاع مراتب به مراجع ذی ربط.
مطالعه و بررسی رسته ها و رشته های شغلی مشاغل دانشگاهی و ارائه نظرات و پیشنهادهااصلاحی به مراجع ذی ربط با همکاری مدیریت برنامه، بودجه، تحول اداری و بهره وری دانشگاه.
مطالعه و بررسی و همکاری در امر طبقه بندی مشاغل کارکنان .
تشخیص و تعیین رشته شغلی پستهای سازمانی با توجه به طرحهای طبقه بندی مشاغل.
برنامه ریزی در جهت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه و ارائه طرح ها و پیشنهادهای لازم و همچنین انجام امور مربوط به استخدام آنها اعم از هیات علمی و غیرهیات علمی با همکاری سایر مدیریت های دانشگاه.
ایجاد و نگهداری بانک اطلاعات پرسنلی و سوابق خدمتی و اداری کلیه اعضا دانشگاه و اسناد و سوابق طی بایگانی واحد
برنامهریزی و نظارت بر روشهای مطلوب اداره امور استخدامی دانشگاه.
نظارت بر اجرای صحیح مقررات استخدامی و ارائه راهنماییهای لازم .
نظارت بر امور حضور و غیاب ، اضافه کاری و انتصاب اعضا (اعم از هیات علمی و غیر هیات علمی)
رسیدگی به امور رفاهی و بازنشستگی اعضا و اتخاذ تصمیمات لازم.
تهیه طرحهای مربوط به رفاه عمومی اعضا و نظارت بر حسن اجرای طرحهای مزبور.
نظارت در انجام امور اداری و هر اقدام مرتبط با منابع انسانی دانشگاه و پیگیری آن از واحدهای مختلف.
انجام بررسی های اداری و پرسنلی واحدهای مختلف دانشگاه و ارائه پیشنهاد تامین جایگزینی و تغییر نیروها در واحدهای ذیربط.
همکاری با سایر واحد ها در زمینه کار سنجی ارزیابی .
مشارکت در جلسات و کمیسیونهای مختلف و اظهارنظر و ارائه پیشنهادهای لازم.
مدیریت و راهبری امور اداری، پرسنلی و خدمات رفاهی در دانشگاه
مدیریت و نظارت بر تهیه، تدوین، بازنگری و اصلاح دستورالعملها و قوانین مورد نیاز و نظارت بر حسن اجرای ضوابط اداری، رفاهی، پرسنلی و عمومی در دانشگاه
کنترل و تایید نهایی احکام صادره، گزارش کار ماهانه و سایر فرم ها و اسناد مرتبط با امور اداری، پرسنلی و رفاهی کارکنان
بررسی و تایید دستورالعمل ها، روش ها و رویه های مرتبط با امور اداری، رفاهی و پرسنلی، پیگیری تصویب، ابلاغ و اجرای آنها
برنامه ریزی تایید و تخصیص بهینه منابع انسانی و زمینه سازی افزایش سطح کارایی و اثر بخشی عملکرد ایشان
صدور احکام اداری، پرسنلی و امضاء و مبادله قراردادهای همکاری در چارچوب وظایف و اختیارات ارجاع شده
تصمیم سازی و ارایه گزارشات تحلیلی و مدیریتی به مقامات مافوق در چارچوب وظایف محوله
نظارت و ایجاد هماهنگی بین ادارات و بخش های تابعه
انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق در حوزه وظایف سازمانی.