شرح وظایف مدیر تحصیلات تکمیلی ۱-توجه به اسناد بالادستی از جمله برنامه تحول قوه قضاییه سند چشمانداز، نقشه جامع علمی و برنامه های توسعه کشور در گسترش کمّی و کیفی دورههای تحصیلات تکمیلی ۲- تلاش برای تحقق برنامه راهبردی دانشگاه در حوزه تحصیلات تکمیلی ۳- اهتمام به کیفیت بخشی پژوهشهای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ۴- نظارت بر کیفیت آموزشی دورههای تحصیلات تکمیلی دانشگاه و تدوین گزارش در این خصوص ۵- نظارت بر حسن اجرای آئیننامهها و مقررات آموزشی، پژوهشی در حوزه تحصیلات تکمیلی مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شوراهای تصمیمگیر در دانشگاه بالاخص شورای تحصیلات تکمیلی ۶- جمعبندی پیشنهادهای ارائه شده از شورای آموزشی-پژوهشی دانشکدهها در خصوص تعداد پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی جهت تصمیم گیری ۷- تدوین دستور جلسه و صورتجلسه شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه، با عنایت به وظایف مصوب این شورا در آئیننامه جامع مدیریت ۸- ارائه گزارشهای دورهای از وضعیت رشتهها و دانشجویان تحصیلات تکمیلی به مسئولین ذیربط ۹- برنامهریزی برای ارتقای مهارتهای علمی-تخصصی دانشجویان تحصیلات تکمیلی با ارائه پیشنهاد برگزاری دورهها و کارگاههای مناسب از جمله روش تحقیق، بکارگیری منابع الکترونیک ۱۰- تلاش در جهت ایجاد ارتباط با سازمانها و مراکز دولتی و خصوصی جهت حمایت از پژوهشهای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری و سوق دادن پژوهشها به رفع نیازهای قوه قضائیه ۱۱- تلاش در جهت تسهیل فرایند امور آموزشی و پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و انجام حداکثری امور در دانشکدهها ۱۲-اطلاع رسانی به موقع و دقیق در خصوص قوانین و فرایندها به دانشجویان و اعضای هیأت علمی و بهرهگیری از ظرفیت وبگاه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و سایر نرم افزار ها ۱۳-نظارت بر برگزاری مطلوب جلسات دفاع از پایاننامه ورساله ۱۴-ارتباط مداوم و تعامل سازنده با دانشجویان تحصیلات تکمیلی جهت بررسی مسائل و مشکلات ایشان ۱۵-نظارت بر امور مربوط به پذیرش دانشجوی استعداد درخشان، برنامه ریزی درسی ... تحصیلات تکمیلی ۱۶-انجام سایر امور محوله