مدیریت تحصیلات تکمیلی

 | تاریخ ارسال: 1403/3/29 | 
شرح وظایف مدیر تحصیلات تکمیلی
۱-توجه به اسناد بالادستی از جمله برنامه تحول قوه قضاییه سند چشم‌انداز، نقشه جامع علمی و برنامه های توسعه کشور در گسترش کمّی و کیفی دوره‌های تحصیلات تکمیلی
۲- تلاش برای تحقق برنامه راهبردی دانشگاه در حوزه تحصیلات تکمیلی
۳- اهتمام به کیفیت بخشی پژوهش­های دانشجویان تحصیلات تکمیلی
۴- نظارت بر کیفیت آموزشی دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه و تدوین گزارش در این خصوص
۵- نظارت بر حسن اجرای آئین‌نامه‌ها و مقررات آموزشی، پژوهشی در حوزه تحصیلات تکمیلی مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شوراهای تصمیم‌گیر در دانشگاه بالاخص شورای تحصیلات تکمیلی
۶- جمع‌بندی پیشنهادهای ارائه شده از شورای آموزشی-پژوهشی دانشکده‌ها در خصوص تعداد پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی جهت تصمیم گیری
۷- تدوین دستور جلسه و صورت‌جلسه شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه، با عنایت به وظایف مصوب این شورا در آئین‌نامه جامع مدیریت                  
۸- ارائه گزارش‌های دوره‌ای از وضعیت رشته‌ها و دانشجویان تحصیلات تکمیلی به مسئولین ذیربط
۹- برنامه‌ریزی برای ارتقای مهارت‌های علمی-تخصصی دانشجویان تحصیلات تکمیلی با ارائه پیشنهاد برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های مناسب از جمله روش تحقیق، بکارگیری منابع الکترونیک
۱۰- تلاش در جهت ایجاد ارتباط با سازمان‌ها و مراکز دولتی و خصوصی جهت حمایت از پژوهش‌های دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری و سوق دادن پژوهش‌ها به رفع نیازهای قوه قضائیه
۱۱- تلاش در جهت تسهیل فرایند امور آموزشی و پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و انجام حداکثری امور در دانشکده‌ها
۱۲-اطلاع رسانی به موقع و دقیق در خصوص قوانین و فرایندها به دانشجویان و اعضای هیأت علمی و بهره‌گیری از ظرفیت وبگاه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و سایر نرم افزار ها
۱۳-نظارت بر برگزاری مطلوب جلسات دفاع از پایان‌نامه ورساله
۱۴-ارتباط مداوم و تعامل سازنده با دانشجویان تحصیلات تکمیلی جهت بررسی مسائل و مشکلات ایشان
۱۵-نظارت بر امور مربوط به پذیرش دانشجوی استعداد درخشان، برنامه ریزی درسی ... تحصیلات تکمیلی
۱۶-انجام سایر امور محوله
 

دفعات مشاهده: 308 بار   |   دفعات چاپ: 78 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر