مدیریت امور پژوهشی و نوآوری

 | تاریخ ارسال: 1403/3/29 | 
شرح وظایف مدیر امور پژوهشی و نوآوری
  1. دبیر جلسه شورای پژوهشی دانشگاه و تنظیم و تدوین مصوبات شورا
  2. مدیریت و تنظیم برنامه‌های پژوهشی دانشگاه در قالب سیاست‏‌ها و خط‌مشی‌های مصوب
  3. اتخاذ تصمیم در مورد برنامه‏‌های پژوهشی و تسلیم نظرهای اصلاحی به مقامات ذی‌ربط
  4. اجرای برنامه‌ها و خط مشی‏‌های تعیین‌شده در مورد تحقیقات و ارائه راهنمایی لازم به واحدهای ذی‌ربط
  5. مطالعه و بررسی لازم جهت تعیین نیازها و اولویت‌های پژوهشی دانشگاه و با توجه به اهداف و راهبردهای دانشگاه و ارائه گزارش لازم به مسئولین
  6. تقویت و توسعه تحقیق و پژوهش از طریق راه‌اندازی و به‌کارگیری ظرفیت هسته‌های پژوهشی و انجمن‌‏های علمی
  7. برنامه‌ریزی به منظور راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی، نقد و مناظره
  8. مدیریت و برنامه‌‏ریزی به منظور چابک‌سازی فعالیت‏های پژوهشی و ارتقای کیفیت برنامه‌های پژوهشی
  9. انجام امور مربوط به مالکیت معنوی و مادی در امور پژوهشی دانشگاه
  10. تهیه گزارش‌های لازم جهت طرح در شورای پژوهشی
  11. اظهارنظر در مورد اعتبارات پژوهشی دانشگاه
  12. انجام بررسی‏‌های لازم برای شناخت نیازهای تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه
  13. برنامه‌ریزی و تدوین آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط جهت انجام امور پژوهشی
  14. تامین امکانات تجهیزاتی و وسایل لازم مورد نیاز پروژه‏‌ها با کمک واحدهای مربوطه
  15. انجام کلیه امور مربوط به انعقاد قراردادهای تحقیقاتی و اقدام در خصوص اجرای آنها و پیگیری پرداخت‌ها به محققین از واحد مالی مربوطه
  16. همکاری و ایجاد هماهنگی بین فعالیت‌های پژوهشی دانشکده‌ها و واحدهای مختلف تحقیقاتی
  17. انجام کلیه امور مربوط به پژوهانه (گرنت) و تشویقی مقالات اعضای هیأت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی
  18. انجام امور مربوط به فرصت‌های مطالعاتی و سفرهای علمی اعضای هیأت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی
  19. برنامه‌ریزی و همکاری با اعضای هیأت علمی در انتشار کتب تألیفی و ترجمه‌ای
  20. برنامه‌ریزی و هماهنگی در خصوص برگزاری سمینارها و کنفرانس‌های علمی در دانشگاه
  21. انجام مطالعات لازم در زمینه ارزشیابی عملکرد و فعالیت‌های پژوهشی سالانه دانشگاه
  22. ایجاد هماهنگی‏های لازم درون‌بخشی و برون‌بخشی در امور مربوط به شورای پژوهش دانشگاه
  23. نظارت لازم بر انجام امور محوله به کارشناسان واحده مربوطه
  24. برنامه‌ریزی برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی ـ پژوهشی برای اعضای هیأت علمی و دانشجویان
  25. راه‌اندازی و توسعه سامانه بانک اطلاعات پژوهش دانشگاه
  26. مدیریت و نظارت بر مستندسازی فعالیت‌های پژوهشی اعضای هیأت علمی و دانشجویان
  27. انجام سایر امور محول‌شده از سوی مقام مافوق در چارچوب وظایف

دفعات مشاهده: 268 بار   |   دفعات چاپ: 65 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر